i norge

allmänt hej på er allihopa och välkomna till min nya värld.
just nu befinner jag mig andra sidan jordklotet, nä okej inte riktigt men det känns typ så.
vi åkte i 16 timmar för att komma fram till vårat nuvarande hem, den här källar-trä-lägenheten med öppen spis som kommer att vara våran i några månader framöver. ciggen är snart slut och ett paket marlboro light kostar 72. norska kronor. vilket betyder över 80-lappen i svenska. ahh what to do liksom
som tur är så har vi just skrivit lappar till vår förslagslåda, de innehöll bl.a "gör nånting olagligt", "fantisera om nåt som gör did glad", "stick ut och spring" och även "diska". -så vi kommer nog inte bli sysslolösa.
idag var första dagen på jobbet. vi gjorde ett hälsotest på datorn i ca två och en halv timme, efter gratislunchen gick vi en rundvandring och sen drog vi vidare till sentrum, som det stavas på norska för att skaffa våra norska personnummer. det gick finfint.
vi har ätit middag och haft middagsmöte, precis som igår :) elin och oscar dricker vin och emma är sjuk, hon är förkyld.
annars känns det bra, vi har bara sovit här en natt men det ska nog funka finfint. i natt så kände jag mig dock lite cp. halvvaknade i natt av att jag kände att nån slog mig i ansiktet, fattade inte alls vad det var, ja trodde det var emma eller elin men sen kom jag fram till att det var min egen hand, som hade somnat... så låg jag och slog mig själv  ansiktet... ojojoj. :)
vi har tagit en del kort som vi kontinuerligt lägger upp på resdagboken.se där heter vi "domer" check that out yao!
det är asgött att vi har dator och internet gratis, samt en hyra som ligger på 3500:- för fyra pers. som sagt fick jag godkänt i matte b dan innan studenten men det blir inte så mycket pengar var.... =)

vi har en superfin adress som ni kan skicka massor av brev till;
Smistad
Vormedalsvegen 112
5542 Karmsund


Saknar er kära vänner! vi ses där ute i världen!
 Peace and a hole lot of love! IDAHO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback