Stockholm!

I onsdags kväll satte vi oss på ett flyg till Arlanda, därifrån tog vi oss till hotell nummer ett, ca 30 sek från centralstationen. Drack rödvin, badade och sov gott! Dagen därpå vidare till hotell nr.2 som låg på Karlavägen, vi droppade vårat bagage och tog tunnelbanan in till stan, gick på hundra olika affärer och hittade lite shyssta grejer, Erik köpte ett par skor på Adidas store och jag köpte en jättemysig, orange-gul tröja på samma ställe. Sen hittade jag ett par gul-vit blommiga långkalsonger på en annan affär som jag bara var tvungen att köpa, jättefina! Köpte en gul jacka på H&M och ett par snygga jeans också. Erik köpte en jättemysig, vit mössa på Puma! Vi gick på stan till klockan var runt sju, då hoppade vi in på bolaget och köpte lite öl och cider, sen hem och checka in, packa upp våra grejer, lägger in ett kort på hur det såg ut på vårat rum efter ca fem minuter :) Vi tog det lungt, drack lite och kollade på TV, sen tog vi på oss finkläder och gick ut och åt på en italiensk restaurang vid tio-tiden, sen middag men väldigt god mat.
i fredags var det nytt hotell igen, denna gången i vackra Gamla Stan, ett First Hotel :) eftersom vi hade bott på Scandic båda nätterna innan var det spännande med lite ombyte. Men det var mycket som skillde, vi hade ju bokat ett Deluxe Room med Jacuzzi och bastu på rummet! De ni :)
Men vi började med att lämna bagaget på hotell mitt på dagen eftersom vårt rum inte var färdigt än. Vi tog oss vidare till Kungens Kurva via tunnelbana och en kort busstur. Gick på Heron City, åt nachostallrik, in på världens största IKEA och sen en sväng på ICA för att köpa ost och vindruvor och bolaget för att inhandla ett gott vin, (mm det var väldigt gott!)
Sen hem till lyxhotellet, checka in och vi blev väldigt nöjda när vi kom in på vårat rum! Inspekterade jacuzzin, satte igång bastun, satte oss i varsin fåtölj och läste lite i tidningarna som fanns där (finns bild på det också) sen gjorde vi en mysig ostbricka, kröp ner i badet, drack gott vin och bara njöt! Jag hällde i ganska mycket badskum så när vi satte igång massagen steg skummet, vi la de på golvet så länge, va bara tvungen att ta kort på det också :) sen bastade vi och hade det väldigt skönt! Vid elva-tiden började jag känna mig hungrig så vi gjorde oss iordning (jag sminkade mig :) för att gå ut och äta, men alla ställen hade stängt och hotellets restaurang stängde vid elva så vi gick tillbaks på rummet och tog lite kort, jag stod på händer och Erik låg och vilade ute i hotellkorridoren :)
Lördag morgon hann vi med ett jacuzzibad till, sen hotellfrukost, en snabb sväng i gamla stan till en piercare och en lyckad hemresa.
Det ar en väldig trevlig vistelse i Stockholm. Stor puss till Erik! <3

44630-121

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad ni verkar ha haft det mysigt :D Vi får se till o ses snart! PUSS

Postat av: Towa

Gud vad härligt ni ser ut att ha haft det =)

2007-01-07 @ 18:18:54
URL: http://towa.blogg.se
Postat av: Elin

för ni verkar ju ha haft tråkigt... Tänk bara den som ändå kunde fått en julklapp....:) Åre till veckan? Torsdag kanske? PÖSS

2007-01-07 @ 19:33:01
Postat av: emma

men herre ud, örst tänkte jag , ska jag verkligen orka läsa de här?? haha. jag har fnissat, att erik köpte en mössa hör väl inte till ovanligheterna, men sen när du hade sminkat dej!? =) och sen när jag ser på bilden att du läser elle. ida, har du blivit smittad i norge? i like. är du hemma på tisdag? tänkte komma och hälsa på då.. kram

2007-01-07 @ 19:54:53
Postat av: Elin

åh, kan du inte komma HEM. jag har dödstråkigt

2007-01-07 @ 22:59:48
URL: http://elin.christensson.blogg.se
Postat av: Towa

tack token =) Lever du livet? puss

2007-01-08 @ 22:35:03
URL: http://towa.blogg.se
Postat av: marre

tjena.. jag har flyttat dit nästan allt förutom kläder och sånt.. ska flytta helt nästa vecka tror jag när jag ahr jobbat färdigt!!.. vore kul att ses nått, men vi kan ta det när jag har flyttat, är så mycke innan!!!.. du verkar ha haft det riktgit mysigt i stockholm..nice!! =)

2007-01-09 @ 12:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback