Födelsedag

Oj vad dagarna går fort! Hänger inte alls med, nyss var det ju onsdag och jättelänge kvar tills vi skulle åka hem, men nu är det redan söndag och imorn åker vi till oslo igen. Jag har haft så sjukt kul och mysigt här hemma, det har varit fullt upp hela tiden. I torsdags eftermiddag landade vi på Frösön där Susanne hämtade upp oss och skjutsade hem oss till Lit, så skönt att komma hem! Blev jätteglad av att träffa Mami, Linnea och Jullan! Johan kom inte hem förrens i fredags för han var i Stockholm på studiebesök. Så vi åt lite mat och pepparkaksdeg (mums) och sen tog jag och Erik en bastu och rullade oss i snön :) Vid tolv-tiden på natten lånade vi mammas bil och sa att vi skulle åka på McDonalds men det vi egentligen gjorde var att hämta Elin på flygplatsen för hon kom också hem i helgen! Det roliga var att ingen visste om det så när Elin smög in till mamma när vi kom hem så blev hon jätteförvånad och superglad  :) Linnea träffade Elin i fredags morse och hon blev lika överraskad.
I fredags tog vi det lungt från morgonen, kollade på Roomservice och blev inspirerad. Sen åkte vi hem till Hammerdal för Erik hade klipptid, så efter det drog vi vidare in till Lillänge och gick på systemet och rusta och handlade lite roligare grejer, bl.a våran säng! En sån där som blåser upp sig själv på 220 sek. Sen åkte vi hem till Lit och där väntade en stor överraskning, det stog fullt med bilar utanför vårat hus och när jag frågade Erik om han visste varför alla dom stod där så log han bara.. Så när vi kom in var det fullt med folk där! Det var Susanne och Ulf, Emma P och Emma W och kusinerna från Odensala, så vi åt middag och drack vin, kollade på idol och jag fick öppna paket :) Det var verkligen hur kul som helst. Sen somnade vi trötta och glada vid halv ett-tiden.
I lördags morse åt vi frukost hela familjen för första gången på väldigt länge. Det var asmysigt att ha alla där! Sen bestämde jag att vi skulle ta en kort promenad med Jullan och sagt och gjort, vi klädde på oss (Elin i pjamasbyxor=) och gick en sväng, Erik fotade också så jag ska lägga in nån bild sen.
När vi kom tillbaks drog de in till stan medan jag och Erik åkte till Tannsjön, där bastade vi i nästan tre timmar och sen tog vi skotern upp till stugan och lagade mat, spaghetti och köttfärssås (eller quornfärs då :) som Susanne hade gjort i ordning. Supergott!! Sen förflyttade vi oss till soffan och kollade på ännu mera roomservice + desperate housewives. Så himla skönt att bara va i Tannsjön och ta det lungt, äta lite god mat och godis och dricka lite gott vin och sen bara få en låång sovmorgon. Så imorse fick jag frukost på sängen av världens bästa :) Stut och mjölk, mycket gott! Och idag har vi bara slappat, började kolla på American Gangster men den var så sjukt lång så vi har bara hunnit halvvägs än.
Nu sitter vi i Hammerdal, jag har spelat lite mario kart och Erik dukar för tillfället. Vi ska äta middag här nu och sen ska jag åka hem till Lit och mysa och äta lite lussebullar. Sen åker vi hem imornbitti.
Jag har haft det så skönt här hemma, är så glad över att ha fått varit hemma och träffa alla och njuta lite av snön.
Synd att dagarna går så fort men skönt att det inte är länge kvar till julen. Och att vi ska flytta på lördag!
Tusen tack för alla grattis som jag har fått, det blir jag jätteglad av :)

Lägger in bilder så fort jag får tid, antingen här eller på bilddagboken. Hade!

Kommentarer
Postat av: maria

Jag får återigen skämmas.. men jag har aldrig vare någon som kommer ihåg födelsedagar.. Men jag skickar ett stort GRATTIS till världens underbaraste IDA. Hoppas du har det bra. Många stora kramar

Postat av: Sussi

Grattis i efterskott Ida! Hoppas du har det bra.
Kram Suss

2007-11-26 @ 21:24:55
URL: http://www.rufsig.blogg.se
Postat av: elin

nja, jag har inte fått ditt sms tror jag. har fortfarande mitt svenska nummer. vad stod det då? vi funderar på att åka till oslo nästa helg! puss

2007-11-29 @ 23:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback