Fiske i Tannsjön




Nu har vi äntligen fått några dagars fiske, bastande och vila i Tannsjön, som jag har längtat efter i typ ett år.. Vi har spelat musik, skrattat och rökt fisk också. Eller det var Eriks morfar som rökte fisken men jag provsmakade iallafall. Fisken vi åt var sik och jag hade fått en sån dan innan på spö, som tydligen var väldigt ovanligt då man oftast får siken på nät, så det var lite kul! Annars fick vi väl tjugo abborrar också, som tur var ingen gädda den här gången, de är ju bara så äckliga -fast å andra sida blir det alltid en spännande fight innan man får upp den i båten.
Idag har vi inte gjort speciellt mycket, inte igår heller för den delen, vilket är perfekt när det både regnar ute OCH är OS på tv:n, perfekt! Var rätt skoj att se USA-Kinas basketmatch igår, och kul att se att det faktiskt finns långa kineser..
Idag har jag sökt tre säsongsjobb i Norge, från sept-dec vilket skulle passa oss rätt bra, sen kanske det blir Åre i vinter eller också åker vi ut och reser och sen kanske bor ett tag i Danmark, det måste vi ju bara nästan testa på. Har också hittat en ganska intressant kurs på Malungs folkhögskola, motion och friskvårdslinjen heter den men det kan bli lite tajt att starta där nu för den börjar i slutet av augusti, men det fanns iaf platser kvar så man vet aldrig, jag kanske skickar in betyg och allt sånt man behöver för att ansöka..
På onsdag ska vi ha familjedag :) det ser jag fram emot väldigt mycket, vi tänkte åka gocart också vilket ju är skitkul så det blir säkert bra! Ska bli kul bara att umgås med allihopa hemma.
Nä, imorn är det fotbollsmatch och det ser jag fram emot härnäst inom OS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback