2008

Imorse klev jag och Erik upp relativit tidigt.. hade ställt klockan på 04.00 och det var inte så jobbigt som jag trodde att kliva upp då. Halvsov hela vägen hem och fick mängder med pussar även fast det bara är två dar tills vi ses igen :) Sen åkte Erik vidare klockan 06.00 till Sthlm och så småningom Oslo.
Väl hemma somnade jag om och sov till elva-tiden imorse när kusinerna skulle åka så då fick jag kliva upp och vinka hejdå. Sen har jag åkt längdskidor idag faktiskt (!) och har fortfarande på mig morgonrocken sen jag duschade i eftermiddags. Har lite små ont i huvet och tänkte försöka sova rätt tidigt ikväll. Va jättesugen på att åka till Åre imorn men resten av familjen röstade på IKEA istället så jag vet inte riktigt hur det blir.. har ju som inga pengar och dessutom börjar jag faktiskt bli lite less på det där stället, har varit på ikea i oslo tre gånger den senaste månaden..
På fredagmorgon kl.06.00 är det jag som sätter mig på tåget ner till sthlm-karlstad-oslo, känns skönt att få komma "hem" igen, samtidigt som det har varit helt underbart att få vara här hemma också. Att fira in nyåret i Tannsjön var det absolut bästa som kunde hända, dessutom åkte vi skoter på dagen och det var riktigt längesen jag gjorde. Har verkligen haft det superbra nu under tiden vi har varit hemma, det enda som jag har lite ångest för och som var så himla synd att Erik och jag inte har hunnit åka skidor nånting, nu har det ju inte varit speciellt mycket snö förrän dan innan nyår eller nåt sånt heller så man kanske inte ska ha för mycket dåligt samvete. Dessutom åker vi ju förmodligen hem i påsk och då blir det nog inte mycket annat än skoter och skidor. Skoj!
Har inga funderingar alls på vad det här året kommer bjuda på, har som inte riktigt tänkt på det än. Men det blir ju vad man gör det till och som vi har planerat är det Oslo fram till sommarn iaf, sen vet jag inte om de blir en flytt hem eller om vi skaffar oss nya jobb där nere och stannar till hösten, det får vi se. Men jag trivs jättebra där iaf och lägenheten är ju en riktig pärla, skitfin och mysig är den.
Längtar efter chai té på deli också, åh vad gott.


Jag vill se era nyårsbilder! Själv har jag mina på bilddagboken.se och ni kommer till min sida om ni klickar
HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback