mmm

Hade några bilder på mobilen som jag lägger upp..


Mette i restaurangen & AK som jag jobbar med



Jeanette som är konditorlärling & Stine som jag också jobbar med



Förmodligen internt...



Såhär kul kan man ha på jobbet ibland.. Erik & Mette





På lördag ska vi ha fest! Inflyttningsfest och lite för mig och Erik som tydligen firar ett och ett halvt år, hade jag faktiskt inte så stor koll på om jag ska vara ärlig.. de är ju bara ett datum, men kul såklart!
Så vi har bjudit alla på jobbet, Elin, Sofia, Maria och Ullis kommer och sen kommer Eriks Hammerdalskompis Niklas och hans kompisar, så vi blir nog ganska många! Nu ikväll har jag dammsugit och fixat lite i hallen så det är rymligare och Erik har diskat, vi blev på städhumör där ett tag. Blev tacos till middag idag, gott.
Idag hade vi möte på jobbet om övertid och sånt, Lysebu har på något otydligt sätt inte betalat ut övertid för tre år tillbaks utan det är först nu de har börjat med det efter ett besök från nån myndighet eller va det nu var. Så idag försökte en anställd som har hand om allt det där reda ut och förklara allt det som vi har så många frågor om men jag fick ännu mindre förtroende efter det här mötet där han slingrade sig ur frågorna och svarade så svårt han kunde kändes det som, vi fick inte raka svar utan bara massa krångliga. Börjar lessna på att man måste ha totalkoll själv på sina timmar, vilka dagar man har jobbat där man egentligen har varit ledig osv så jag gick en sväng inom några klädaffärer på vägen hem och kollade om de behövde anställa några nya, ska prata med chefen på gina tricot imorgon och har jag tur så behöver de någon ny och isåfall har jag ju två månaders uppsägningstid och det känns som jag har varit stuepike tillräckligt länge för trots att jag trivs grymt bra på lysebu så har jag inget förtroende för "ekonomicheferna" samtidigt som jag inte utvecklas nånting i det jobbet jag har nu där det är samma sak varje dag. Och det om något känns som två bra anledningar till att söka ett nytt jobb.
Idag var det biljettkontroll på tbanan, som det aldrig brukar vara! Jag har månadskort för jag får så grymt ont i magen och blir supernervös om jag åker utan biljett och idag var jag vääldigt glad över det. Kasper, som också jobbar på Lysebu åkte med mej upp och han hade ingen biljett.. 900kr fattigare..
Nu duscha sen sova. Är lagomt less idag faktiskt.. och aningens sjuk..

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Ida
Det låter som du skall lämna Lysebu. De verkar inte sköta sig. Är du med i facket? Gå med i det och låt dem hjälpa dig om du inte litar på Lysebu. Klädaffärer låter trevligt. Du träffar ju folk på trevligare sätt. Det är säkert mer utvecklande.
Kram / Pappa

2008-01-24 @ 09:36:46
Postat av: sis

jag længtar tills på lørdag!

2008-01-24 @ 10:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback