kryssning till finland

I helgen blev vi bjudna på en kryssning till helsingfors av farmor & farfar, då farmor fyllde 80år i maj. det var alla kusiner + flickvænner/pojkvænner så vi var ett ganska stort gæng, och det var riktigt kul! sov inte så mycket men dansade desto mer, drack goda drinkar, hade førfest i hytten med alla kusinerna och strosade runt i helsingfors en dag. mkt trevligt! bilder kommer førhoppningsvis rætt snart!
annars har jag rætt mycket att se fram emot, och det børjar ju med sverige-ryssland ikvæll! eftersom sve-span inte gick som den skulle så måste det ju bara bli rætt nu, hallå, ryssland liksom.. heja zlatan!
på fredag ska vi på midsommarfest hos Malin & Mette å på søndag har vi sommarfest, som en stor avslutning hær på jobbet, det længtar jag jættemycket till. idag har jag ræknat ut att jag bara har 13 jobbdagar kvar, najs!

du som skrev en kommentar på min blogg førut och undrade om lysebu var ett konferanshotell, Ja det ær det. (finns runt 10-14 konferansrum i olika storlekar) lysebu ær ett riktigt fint stælle och har mycket gott rykte i oslo och resten av norge (och værlden) men jag skulle inte rekommendera det som ett stælle att søka jobb på. inte inom det nærmsta året iaf. detta p.g.a att de har varit MASSVIS med krångel med løn, øvertid, osv som de har sagt skulle varit fixat nu, men fortfarande inte ær det, dærfør kanske det har blivit bra om nåt år. + att då har førhoppningsvis ekonomichefen gått i pension ... det finns mængder av andra bra stællen att søka jobb på i oslo! bemanningsføretagen ær (som jag har fått intrycket av iaf) bra och vill man ha ett jobb dær man kan tjæna mycket pengar så finns det hær. jag rekommenderar oslo men framførallt norge som ett land att søka jobb i!
personligen ær jag jætteintresserad av att åka norrut i norge, tænk att besøka lofoten, tromsø eller kirkenes!

næe, nu ska jag hem och vila lite innan det ær dags att træna, spisa litt mat och sen HEJA SVERIGE!


Kommentarer
Postat av: pappa

Jag tyckte också det var kul på kryssningen. Härligt att se dig igen.

Kram / pappa

2008-06-18 @ 17:57:37
Postat av: Stina

Hej Ida! Det var kul att ses! Hälsningar Stina och resten av Göteborgs-kusin gänget!

2008-06-21 @ 17:28:15
Postat av: Johanna

låter som ni haft det toppen :) ja, snart ses vi! nu ska jag dra ut o festa här i las vegas ;) hihi.

Postat av: nalu

jag saknar dej!och har bokat in dej den 16 agusti, då ska du å jag härja i malmö å kolla på trooparna :)

puss

2008-06-25 @ 19:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback