Kvällspromenad


Kom just in från en kvällspromenad, det var 3grader ute just nu! Har min nya jacka på mig som jag gillar så himla mycket, dock kommer jag inte riktigt överens med kragen.. den är rätt hög som ni ser :)




Första veckan i 6Veckors Utmaningen är alltså över och jag tänkte göra en liten sammanfattning om min vecka;

42.2km av totalt 150km (löpning och promenader)
5 träningspass av totalt 30st
3min 20sek i plankan (på tå) av totalt 60 min
90st armhävningar (på knä) av totalt 500st
1min 9sek jägarvila av totalt 20min
0 intervallpass av totalt 4st
1 avslappningspass (Body Balance) av totalt 6st

Har överlag varit en jättebra träningsvecka, det har flytit på bra och varit väldigt roligt. Det har också varit vackert väder och många härliga promenader. Vi var hundvakt i tre dagar vilket var perfekt! Så mysigt också med hundsällskap!

I nästa veckas utmaning ska det betas av 2000 (!) trappsteg.. jag har räknat ut att vi har 120st i vårat trapphus så jag får väl springa upp och ner en sisådär 17 gånger.. :) ska bli intressant! Dessutom ska det testas ett nytt recept/ingrediens så jag har skrivit ut några recept idag. Tänkte försöka mig på att baka lite bröd också!

Bjuder på mitt absoulta favorit recept som jag gör rätt ofta. Det är enkelt, billigt och gott!

Linssoppa med chili
(ca 4 port.)

1 röd chilifrukt
2 morötter
2 gula lökar
1 purjolök
4 pressade vitlöksklyftor
2msk riven ingefära
2msk olivolja
4dl röda linser
1,4l vatten + 3buljongtärningar (grönsaks)

Finhacka chilin, purjolöken, morötterna och löken.
Fräs grönsakerna med vitlök, ingefära och chili i olja ca 3min.
Tillsätt sköljda linser, vatten och buljongtärning. Sjud under lock ca 10min. Smaka av med flingsalt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback