Antagningsprövningen

Idag har jag i princip enbart åkt buss och väntat.. vaknade tjugo i åtta av mig själv imorse, gick och åt frukost, läste tidningen och väntade, rätt segt men som tur var fanns de en dator där så jag hamnade på Ebbas blogg(!), (kändes ju väldigt lumpen-aktigt) Sen åkte jag buss i tre timmar, + en halvtimme till för att ta mig ända hem.
Antagningsprövningen gick både bra och dåligt, jag hade väldigt bra på inskrivningsprovet (intelligenstestet som Linnea kallar det) och på både syn & hörsel hade jag perfekt. Skönt med ett stort A där! Men tyvärr var jag inte tillräckligt stark. Men det känns helt okej ändå, första gången jag ringde till pliktverket var för ganska exakt ett år sen, då jag inte visste vad jag skulle göra längre än en vecka framöver och hade inte träffat Erik... Så då kändes lumpen som ett bra alternativ men sen blev det aldrig bra med antagningsprövningstider, först fick jag i oktober när vi var i Norge och sen fick jag i mars när vi var i Malaysia, och nu när jag fick en tid som jag kunde ta så kändes de lika bra att åka dit och se hur man låg till iallafall. Och om det blir lumpen i framtiden ska jag satsa rejält och försöka hitta vad jag vill göra lumpen inom också. Jag vet redan nu att fallskärmsjägare & ubåtsjaktmatros inte är aktuella iaf. (I have höjd och cellskräck)
Nåväl, det här får inte låta som att jag har haft en bra dag idag, för vissa stunder har jag blivit arg och less.. först när jag skulle åka bussen hem till lit, när jag visade upp brevet från pliktverket där det står att det är en tur & retur biljett från hemmet och antagningsprövningsplatsen, så kollade busschauffören lite lätt på pappret och gav tillbaks de till mej och muttrade "jaja de står ju inte länstrafiken men med pliktverket kan det ju inte va så noga" men jag försökte förklara att joo det står visst länets linjetrafik här bland alla alternativ, men han vägrade lyssna. Hallå ska dom skriva ut alla bussbolag i hela Sverige tycker han eller? Jag hatar när vuxna inte lyssnar på vad man säger!, nä förresten så hatar jag vuxna. För han som satt snett bredvid mig på bussen öppnade en 7.2:a lite diskret, trodde han iallfall. Samtidigt som han öppnade ölen låtsades han hosta, liksom så att psyhh ljudet inte skulle höras.. Och då var klockan kvart över tre. Okej att det är fredag, men vafan du kan väl vänta tills du har kommit hem!
Och dessutom har jag sett säkert tre bilar med kajaker på taket, åå jag vill också haa!

Nog om mig.


Kommentarer
Postat av: Erik

"Nåväl, det här får inte låta som att jag har haft en bra dag idag" hahaha du e söt du. puss

Postat av: Millan

Ja tack för hälsningen, jag fick den=) må säga att de e grymt att du kanske ska göra lumpen...good tjejen! ska du på dunder nästa helg..? vi kanske ska va hos anna innan på lör, häng på om du vill, skulle va skoj=)

2007-06-29 @ 23:36:12
URL: http://millert.blogg.se
Postat av: Karl

Oj vad du argade till det hela på slutet, jag blev nästan rädd. Jag kommer defenetivt inte att våga knäppa en öl på Litsbussen innan klockan 19 iaf.

2007-06-30 @ 11:58:04
Postat av: emmi

Vad är det med busschaufförer egentligen!? Fick du betala!? Man blir tokig, tur att jag cyklar! :)
Kram på Dig!

2007-07-01 @ 13:06:46
URL: http://emilieto.blogspot.com
Postat av: Johan

Ja herregud nog om dig, din nästa blogg borde enbart handla om mig tycker jag :)

2007-07-02 @ 17:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback