Fiske i Tannsjön

Vi var och bastade en kväll i Tannsjön, Eriks morfar sa att det var den sista riktiga sommardagen och det blev en väldigt fin avslutning på den. Här är Lovisa och Ella ute i vattnet och leker. Jag vet ingen hund som älskar att bada så mycket som Ella :)
44630-656
På hemvägen hörde vi nånting som rörde sig mörkret, det visade sig vara en stor padda.







En kväll tog vi båten ut för att fiska, det var jag, Erik, Ulf och en granne från byn. Blev mest aborrar men det är alltid så skönt och rofyllt och framförallt kul att fiska.







I onsdags var vi ute och fiskade igen, fast då var det bara jag och Erik, ja och tusen fiskar förstås. Det började med att jag fick en gädda efter typ 10 sek. Sen fick Erik 17 aborrar och jag 4 stycken. Och sen, äntligen, så hände det som alla pratar om i byn, vi fick öring på kroken! Först fick Erik sin och alldeles direkt efter fick jag min, skitkul! Alla blev jättestolta över oss och nog är det lite synd att jag inte äter fisk, men det överlåter jag till de andra.






 

Sen fixade Erik och Ulf en ny dörr i stugan medan jag solade och lekte med Ella.
44630-64144630-638
44630-637

min fotograf
Fina stugan

Kommentarer
Postat av: elin

Härliga bilder!

Postat av: Isabelle

Gud va mysigt!

2007-08-13 @ 22:36:34
URL: http://isabellemagnusson.blogg.se
Postat av: Karl

Haha, bilden på Ulf när han står med skidglasögon och sticksågen är hur bra som helst!

2007-08-13 @ 22:42:35
Postat av: Erik

vi får hoppas det blir fler sådana dagar. och definitivt mera öring

2007-08-14 @ 01:49:22
URL: http://myspace.com/djhammerdal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback