Vilken dag!

Vilken dag det har varit idag, hur bra som helst! Vaknade innan klockan ringde, minuten efter fick jag ett mysigt morgonsms av Cissan, det gjorde mig glad :) Sen tog jag det rätt lungt, gick till bussen i solskenet men kylan, oh vad kallt det var imorse men det gjorde ingenting. Sjuukt mycket folk på bussen, alla skolbarn åker med den så vi fick åka i extrabussen. Lyssnade på min nya utomordentligt braiga musik på ipoden. Gick in på Jocks och pratade med Kristin, blev helt ställd när jag såg hur de hade gjort om i lokalen, och i omklädningsrummet! Hur fint som helst, jag hade lätt kunnat varit därinne bara men jag ville faktiskt träna. Sprang en timma på deras nya ultramoderna löpband med egen tv fast jag lyssnade hellre på musik, ändå så dåliga program på mornarna. Ville inte att min inprogramerade intervallträning skulle ta slut men det var lagom med en timme. Sen stretchade jag och gick ner i gruppträningssalen för att kika läget, lite man längtade tillbaks dit då :) Pratade med hon som städar där, hon som är liten och så söt vet inte vad hon heter.. vi pratade massa iallafall och hon berättade att Kristin skulle flytta till Stockholm, skittråkigt, hon som är så grymt bra. Först Stina & Frida och nu hon.. trist.. Men det finns ju bra folk kvar och sen kan man ju bara hoppas att de nya som kommer in är lika bra! Det är de säkert..
Efter duschning och bastu gick jag en sväng på stan, hittade en asgrym tissha till Erik och en sportbh till mej. Vid elva-tiden var det dags att infinna sig hos Lina och jag måste erkänna att jag var en aning nervös, dels för att jag skämdes över mitt slitna hår som jag inte har klippt sen januari (!!!) och dels för att jag ville göra en förändring och sånt är ju alltid lite nervöst. Men! efter ca tre timmar och x antal folie och diverse samtalsämnen senare så satt jag där, nyplattat, klippt och slingat hår och oj så skönt det kändes och så bra det blev! Dagens ros och tusen tack till Lina för att du tog dig an mitt hår, det var modigt och BRA gjort!
Sen satt jag en mysstund på bibblan och läste och fikade medan jag väntade på bussen hem, råkade tajma ännu en skolbuss med skrikiga barn..
Kom hem, pussade på jullan och lånade mors bil, lyssnade på Jewel hela vägen till Åre och Erik fick komma och möta mig i hissen och åka upp med mig :) Det går bra att åka hiss, men jag gör det helst inte själv.
Så nu har vi kollat på Simpsons, ätit godis, packat lite, möblerat om och nu sitter vi med varsin dator med varsitt glas vin, de e najs :)

Slutsats om dagen; den har varit rolig, varm och gått snabbt. Man överlever trots mensvärk!
Nu är jag trött (och nyklippt) =D image686

Kommentarer
Postat av: millan

snyggt!!

Postat av: flickan med guldskorna

skitsnygg var frillan. när kommer du hem till lit?

2007-08-31 @ 13:06:25
URL: http://www.thedreamabout.blogg.se
Postat av: Towa

Gud vad fin du blev i håret =) Du har så roligt hår du, och kan göra en hel del, jag är avundsjuk!!

2007-08-31 @ 17:35:42
URL: http://towa.blogg.se
Postat av: kattis

Du blev jättefin.
Kram mamma.

2007-08-31 @ 19:11:16
Postat av: Frissan

Åh dagens ros till miiig :D så glad jag blev.. vad roligt att du blev nöjd!

2007-09-02 @ 17:30:34
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se
Postat av: emma

annorlunda och tokfint! vilken tur att du har köpt en plattång nu då, hörde om ditt fynd :)

2007-09-03 @ 00:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback