Idag..

har jag haft en riktig skitdag!! Det ær en ganska lång och komplicerad historia med mycket innehåll men idag kan man sæga att bægaren rann øver.
Jag har i tidigare inlægg skrivit om øvertidsutbetalning som vi inte har fått och massa frågetecken från våran sida (arbetstagare) och massa krångliga førklaringar från ledningens sida. Vi skulle alltså ha fått utbetalt øvertid från okt-dec i januari men det har jag inte fått så jag har frågat flera chefer vad jag ska gøra och allesammans har sagt att jag ska gå till den som ær økonomiansvarig, vilket jag har gjort minst två gånger førut och frågat om vi kan sætta oss ner och kolla igenom mina timmar (øvertiden) men han har då aldrig haft tid med mej..
Och førra veckan var jag dær igen men då berættade han att det var så mycket att gøra med all den dær øvertidsutbetalningen och vi var ju så många som jobbade dær, osv. Men HALLÅ! det ær absolut ingen ursækt att sæga att man har mycket att gøra så att vi inte får våra pengar som vi SKA HA! Om inte jag sjælv har koll på mna timmar, dagar och hur mycket pengar jag helt enkelt ska ha, och om jag dessutom inte sæger till, næ då får jag helt enkelt ingenting! Allt det dær måste vi ha koll på sjælva och sæga till om, før de har ju så himla mycket att gøra att de "kan råka glømma bort några stycken" Jag blir så jækla arg och less på det hær!!!!
Men idag var det bara ænnu værre, jag gick ner imorse och frågade om han hade tid och då fick jag ett kort "nej" tillbaks bara. Jaha, men hur ska vi gøra då då? sa jag och då sa han: "så du tycker att jag ska sitta på min tid och kolla igenom dina øvertidstimmar!?" JA DET TYCKER JAG! Før det førsta så ær det inte mitt fel att det har blivit såhær! och før det andra ær det HANS JOBB! SÅ jag sa helt enkelt; ja, det tycker jag.
Så sa han att han inte hade tid och att jag skulle skriva ner på en lapp, men som tur var så har jag redan gjort det (och ifall jag inte hade gjort det hade jag varit kørd, før det ær så mycket krångel med våra in och utstæmplingar, och att det inte har registrerats osv.) Jaja, men då får vi kolla igenom det lite snabbt då bara sa han, så jag satte mej ner och børjade plocka fram papprena. Åsså visade jag på en dag dær jag trodde att jag skulle få øvertid, men før -07 så skulle vi jobba minst 9 tim. innan vi fick øvertid och nu i -08 ræcker det med 7 tim. och 5 min. vilket jag visste innan men jag fick ændå en lång och invecklad førelæsning om hur det var førut och hur det var nu. Ja, okej men det ær jag med på sa jag, men de gånger jag har jobbat 9-21 då? Eller 7-21? Jaha, ja, hm, har du jobbat så længe? Ja, jag vet ju sjælv hur jag har jobbat och inte liksom!!!! Så skulle jag visa på en dag nær jag hade jobbat så længe men jag hann aldrig dit før då børjar han bara skratta åt mig! "ja men vi kan ju inte gå igenom nær du bara har skrivit hær på pappret" sa han! Å jag blev så j*vla førbannad! Så jag sa att jag inte tyckte att han stællde upp och hjælpte mej och att det hær ær ju faktiskt hans jobb och om han inte tycker att jag ska sløsa med hans tid så kan jag lika gærna gå dærifrån! Å så arg har jag nog aldrig varit, jag skrek næstan åt honom.
Det var verkligen inget trevligt samtal, det kændes som att han motarbetade mej från førsta ordet och sen att han behandlade mej som ett barn och dessutom nerværderade mej nær han sa" men tycker du verkligen att jag ska sitta på min tid och kolla igenom dina øvertidstimmar"! Han har aldrig tid att kolla igenom dom och han ær lika komplicerad mot andra. Jag vet också att han har problem med nacken och huvudet och att han ær sjukskriven en dag i veckan och vældigt stressad, fine, men låt det fan inte gå ut øver mej!!
Så jag bara skakade av ilska och tårarna bara rann imorse! Tog en stund før mej sjælv innan jag gick och pratade med min chef som ær så himla bra, hon føljde sen med mej till chefen øver hotellet och han sa att det sjælvkart inte var okej att bete sig sådær och att han skulle ta ett snack med honom.
Okej, skit samma om jag inte får nån øvertidsutbetalning men han behandlar helt enkelt inte en medarbetare sådær! det var bara så jækla skønt bara att sæga ifrån!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Du kämpar på så bra ida, stå på dej!
Det är bra att du blir arg på "den där "ekonomiansvarige.
Kram mamma

2008-04-01 @ 15:32:36
Postat av: pappa

Jag blir så jävla förbannad när jag läser det här. Den djäveln ska fan i mej lära sig sitt jobb. Ring mig så ska jag ta hand om honom.
Om du inte vill det så be facket hjälpa dig, oavsett om du är medlem så kommer de att köra över honom totalt.
Största kramen som finns/ Pappa

2008-04-01 @ 21:26:08
Postat av: elin

Skønt att du står upp før dej, du ær bra! syns i helgen

2008-04-02 @ 12:05:11
Postat av: nalu

de e bara å trampa över han! u go girl!

2008-04-02 @ 14:47:51
Postat av: Anonym

Anmäl honom!!!

2008-05-04 @ 11:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback