långfredag


Dagarna går fort när man är ledig, tyvärr. Men vi har haft två sköna men möjligtvis lite lata dagar i Åre :) började med att Erik och Amanda hämtade upp mej i lit så fick vi en liten pratstund om allt man har missat på vägen upp. Sen drog vi ut i backen och åkte en liten stund, tyvärr så va vi inte lika peppade som vi brukar va när vi ska åka skidor, vet inte om det är för att vi inte har gjort det på jättelänge så kommer man liksom inte in i det på en gång. Det är ju en annan sak om man åker varje helg eller ännu mer, jaja det var skönt att äntligen få åka lite iallafall. Det var ganska fint väder men de blåste rätt mycket å jag tror vi var mer sugna på att ta en kall öl än att sitta i liften den dan.
Vi hade planerat sen länge att vi skulle äta middag på Max, för de har vi ju längtat efter jättemycket så de gjorde vi och de är alltid lika gott där! Sen tog vi och for hem till huset och fixade lite ute på altanen, Erik å Amanda gjorde en soffa, vin och ölkyl, skräpkorg och askblock, de blev ascoolt :) De fixade musik också så vi satt där och myste och väntade på att solen kom fram, jag sa hela tiden att "nu kommer den snart fram bakom molnen" men det gjorde den aldrig och det blev rätt kyligt där vid 19-tiden så då förflyttade vi oss inomhus för att fli till sej.
Erik drog vidare till Johnny där de var lite fler killar å jag stannade kvar med Nalu för att fixa mej, de blev rätt mycket fix typ platta håret, sminka sej mer än vanligt. Ni som känner mej vet ju att jag typ aldrig har sminkat mej men när vi var och hälsade på Elin för nån helg sen så köpte jag 90% av allt mitt smink! Och nu tycker jag bara att de är skitkul att hålla på med sånt, det är skönt när jag känner att jag inte behöver använda det utan det spelar egentligen inte roll om jag går ut sminkad eller osminkad men just själva förfest-grejen med att sminka sej, lyssna på musik och ta ett glas vin blir så kul ihop. Nog om smink.
Det blev iaf en helkväll på Dippan med trevligt folk och Adam Tensta som uppträdde. Mkt skoj!
Igår tog vi det vääldigt lungt, för det första så vaknade jag halv ett, sen gick vi ut en sväng till våran fina snösoffa, de var fint väder men tusan vad det blåste så vi gick in och läste lite skvallertidningar, sen somnade jag, Nalu och Erik och sov i nån timma :) Sen tog vi en sväng förbi apoteket och köpte lite nödvändiga ting så for vi hem till Lit och åt middag. Alla utom mamma (som var hos sin kille! eh, fick man skriva det här mamma??) var hemma på kvällen så vi gick och hyrde film på Statoil och sen åt vi chips och dipp å godis och hade de mysigt ett litet tag, innan alla gick och la sig, haha ja tror alla var lite trötta igår. Men det var skönt att få en middag tillsammans!! Är så sällan vi äter middag hemma allihopa.
Nä nu ska vi snart ta och åka till Tannsjön och åka lite skoter, äta god mat och bara njuta av ledighet och snö!


44630-814
Jag och Nalu redo för en utekväll på Dippan


 
44630-813
Amanda i soffan

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja du.. jag ska vara hemma
hela helgen och inte göra ett jota.. sinnesslö och lej. fy fan. men glad påsk på dig :D Kram

Postat av: nalu

haha grymma bilder hjärtat!tack för en grym kväll, dock lite inne i alkohol dimman ;)! längtar tills vi ses igen!kanske snön hunnit tina bort å vi kan åka longboard :D
puss

2008-03-21 @ 19:30:54
Postat av: mandy

haha schyssta bilder :P jag såg måttligt road ut :P
sjukt kul att ni kom upp och hälsade på iaf!!
syns på rhodos i sommar ;D
kraaaaaam

2008-03-26 @ 19:13:01
URL: http://truetrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback