skidåkning!

Öh, tisdagkväll va? Har inte så bra koll på dagarna för tillfället, man får ha det så när man är ledig.
Imorgon ska vi äntligen åka skidor och det har jag längtat efter flera månader. Helt sjukt att jag inte har åkt en enda gång på hela vintern när jag har haft säsongskort flera år i rad i Åre. Måste gå ut i garaget och hämta mina skidor, stavar och pjäxor men just nu kändes de både mörkt och kallt så jag tror jag tar det imornbitti istället. Erik kommer och hämtar mig vid nio-tiden och sen åker vi vidare med musiken på högsta volym :)
Har haft en skön dag iaf, vaknade av mig själv vid halv elva och tvingade mej upp då, annars hade jag förmodligen sovit många timmar till. Sen har vi lanat mest hela dagen till ungefär tre-tiden när Erik kom på att han ville köpa ett nintendo ds (som han iofs har funderat på sen i .. ehm, söndags.. ) så hade han hittat ett på blocket som fanns i Strömsund som han ringde på och en kvart senare satt vi i bilen på väg norrut :) Jag tog en tur inom tandläkarna Hetta(min moster + man), som blev väldigt förvånade över att se mej där helt plötsligt, medan Erik var på bolaget och handlade vin och öl tills imornkväll. Sen åkte vi hem igen och lanade en timme till innan jag tog bussen hem till Lit och äntligen fick träffa Jullan! Världens bästa hund. (Ella är nr.2 =)
Ja, imorn iaf, så tänkte vi åka skidor så länge vi orkar och sen blir det middag på Max, det har vi längtat vääldigt mycket efter! Tycker de ska införa Max i Norge också, det vore väl nåt!? Iaf, sen blir det tillfixning och förfest i huset hos Nalu och Co. innan vi drar vidare till Dippan och kollar på Adam Tensta! Shit, det var längesen jag var på Dippan, och faktiskt ännu längre sen jag var på Bygget.. måste vara typ två år sen eller nåt. Väldigt intressant info.
Igår såg vi ett väldigt roligt program, Rent Hus tror jag de hette, handlade iaf om en städexpert och en professor som kom hem till människor som hade problem med att hålla rent i deras hem och helt enkelt hjälpte dem med det. Och ojojoj som det såg ut hos vissa, helt sjukt! Antar att det har gått på tv här i Sverige men jag har ingen koll på vilka program som går nu, har inte kollat på Svensk tv sen flera månader tillbaks.
Nä, nu saknar jag allihopa, kan inte bara alla komma hem så tar vi en stor gruppkram och umgås allesammans, speciellt Johanna, du är ju så himla långt borta! Men det är inte många månader kvar tills du kommer hem heller och det längtar jag efter!
Nä, om man skulle ta och lägga sig och sova kanske, här hade alla gått och lagt sig vid nio typ :)
Ska ta lite kort imorn så ni får se, annars har jag lagt upp några till på bilddagboken nu ikväll.

Kommentarer
Postat av: kattis

Oj det är väl bäst att jag städar tills ni kommer hem.
Kram mamma

2008-03-20 @ 09:49:12
Postat av: Lina

Ja du Ida. Nu har jag ledigt fredag,lördag,söndag och måndag men sen drar allvaret igång igen. Jag måste ju göra östersunds invånare tjusiga =)..Hur länge blir du hemma då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback