24 november

en månad kvar tills det är julafton minsann, gött de ju! kommer gå superfort kan jag lova. kommer kännas konstigt att komma hem till julmys, snö och kyla för när jag var hemma sist var det ju sommar och shorts,. längtar ihjäl mig efter att få åka skidor iallafall :)
nu har vi jobbat länge utan en ledig dag, men nu har vi fri helg framför oss och det känns riktigt skönt! idag kunde vi egentligen också vara lediga för de ska läggas nytt golv på vår avdelning men de kändes lika bra att jobba när vi ändå fick möjligheten. så idag har Kalle & Erik varit i källaren och vaskat lite formar, lekt med trycksprutan och kört truck :) jag har varit inne i skjärehallen hela dagen tillsammans med de läskiga grabbarna. som ni säkert förstår är det ju bara hårda grabbar som jobbar där, och faktiskt två tjejer, de är coola. Allihopa har ett järnförkläde och en järnhandske, och sen hänger det stora bitar griskött bredvid dem som de bara är att börja skära ifrån, nästan hela biten används till nånting. Nåja, nog om det, kanske inte så intressant för er att läsa.. men fan ni skulle varit med en dag på Gilde och sett allting, det är kul!
Sen var det ju också julgröt i kantinen till lunch eftersom det var fredag! fick gratis eftersom jag fyller år imorn, shyrrans! :)
Så efter att jag hade hämtat ut två megastora paket, ett från mamma och ett från pappa så gick jag hem och la mig och sov, helt slut.. blev väckt av Erik efter typ en timme. skönt att vila lite.
Elin, Emma & Petter jobbar till nio ikväll.. jag ska nog dricka lite öl snart och sen imorn ska jag fylla år hade jag tänkt :) Sen blir det förfest hos oss imorn med folk från jobbet och massa go dricka och bra musik, sen kanske vidare till nästa norgefest men sen iaf på Gildes julbord -06! det ska bli hur kul som helst!

orkar inte skriva mer nu, äta lite chips istället, peace over and out!
å kram förstås

Kommentarer
Postat av: Linnea

mmm nu har jag ätit MKT pepparkaksdeg...

2006-11-24 @ 23:43:01
Postat av: Cissan

Grattis på födelsedagen vännen!! Hoppas allt är kalajs med dig.. Själv är det fullt upp här hemma, massa julbak o packning och planering =) Ska baka tunnbröd nästa helg.. Mumma.. O sen blir det 1:a adventsfika här med lite folk.. Saknar dig vännen!! Hoppas du får en underbar födelsedag!! Kramar

Postat av: towa

ÅH GRATTIS IDA! hoppas du rockar ;) puss

2006-11-25 @ 12:04:40
URL: http://towa.blogg.se
Postat av: Johanna

GRATTIS! äntligen 20 år ;) hoppas du haft en riktigt bra födelsedag och att den fortsätter vara bra :)

2006-11-25 @ 17:08:15
URL: http://celinda.blogg.se
Postat av: Maria

GRATTIS ÄLSKADE UNDERBARA BÄSTA IDA!

2006-11-25 @ 23:55:58
URL: http://amiraaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback