Lite gamla bilder

Idag saknar jag min farmor, en stor kram till dig och krya på dej!

Just nu sitter jag vid Eriks dator så jag hittade några höstbilder från förra året. Snart är det ju höst och det bästa med dom månaderna är ju såklart alla färger som kommer. + att jag fyller år såklart :)
Vi håller på och packar, snart ska vi till Lit och packa ännu mer, sen ska vi äta kantareller till middag som mamma och Linnea plockade igår, mumsigt! Sen ska vi in och kika på en cykel!

p.s ni vet väl att bilderna blir större när ni klickar på dem?

Downhill bilder

Här är fler bilder från vår roliga cykeldag! På en bild sen man mossan som fastnade i hjälmen när jag vurpade.. :)
Vi tänkte kanske dra upp sen igen när vi har kommit hem från Spanien och åka litegrann! Erik har även kollat igenom blocket efter shyssta cyklar.. får väl se om vi hittar några fina till bra priser!
Ska iaf bli riktigt skönt att komma till sol och värme ett litet tag, och bada både i havet och på vattenlandet!
Men nu ska vi till Tannsjön och kanske, förhoppningsvid fiska lite.

Downhill

Tjao!
Shiit vad kul vi hade igår! Den dagen kommer jag leva på läääänge! Vi klev upp tidigt och for iväg till Åre, mötte upp Åsa, Gustav, Hampus & Matilda, fick cyklar och utrustning, skaffade dagskort och stack iväg! Vi åkte nästan över hela berget, tog kabinen upp en gång och åkte easy rider, jag ramlade och slog huvudet två gånger, landade på stenar och mossa -som tur var hade jag doktorn bakom mej så de var aldrig nån fara.. :) Vi hoppade och körde snabbt i Flinbanan som lätt var den roligaste! Vi gick en sväng på peakrean å sen blev vi bjudna på middag på Broken som alltid är lika gott och mysigt! vi kollade också utförsäljningspriset på cyklarna nu under hösten.. Kan säga att jag blev riktigt sugen på att införskatta en bike! och jag får alltid ett kajak-sug när jag är i Åre.. och dessutom funderar jag på att göra en säsong där till vintern.. om jag hittar ett shysst jobb! Nån som har nåt bra tips kanske?

Idag har jag fyllt på lösviktsgodis, naturgodis och det nya - musli i lösvikt! Faktiskt ganska smart, man kan mixa sin egen frukostblandning av massa olika nyttigheter, det måste jag testa nån gång, fast först tänkte jag kolla om jag kan få lite smakprov hem eller kanske t.o.m bli sponsrad!? :)

Mitt nya rum

Så, roomservice har alltså varit på besök i mitt rum och här är resultatet! Jag är otroligt nöjd och hade aldrig kunna gjort det utan all hjälp från Erik, snacka om att han kan allt! :)
Skickar med en bild på min nya solhatt som jag tänkte ha på mej i Spanien, snygg va?
Idag när vi skulle ner och handla så lekte vi os, jag var bolt, johan var therese alshammar vars baddräkt hade spruckit och linnea var susanna kallur för hon gick så sakta :) nu flyttar snar ica i lit in i nya lokaler förresten, spännande!
igår jobbade jag! nån kille från srb gruppen i sthlm ringde och väckte mej i tisdags och frågade om jag kunde tänka mig att jobba för alla hade blivit sjuka eller var på semester, så igår var jag på willys och på ica i bräcke, plockade även upp två liftare i brunflo som hade stått där i tre timmar.. en kille från tyskland och en tjej från tjeckien som hade varit och fjällvandrat i storulvån och nu skulle de vidare till sundsvall och sen till stockholm, hoppas det gick bra för dem!
men igår var jag helt slut när jag kom hem och hade skitont i ryggen, så jag somnade klockan åtta... vaknade till vid ett-tiden i natt och var vaken en timme, sen somnade jag om och vaknade vid ett idag... behövde nog sova lite!
nä nu ska jag snart sova igen för imorn drar vi till åre och cyklar lite med hampus & gurra! ska bli skitskoj!

Tapetsering

Nu har vi tagit bort all gammal tapet och erik har slipat och spacklat så nu är det bara att sätta upp tapeterna, så är allt klart sen! Öhm, jag har nog inte skrivit om det innan men vi håller alltså på att sätta i ordning en fondvägg på mitt rum! lägger inte bilder sen när det är klart, vilket förmodligen blir imorn.
Förresten så åker vi till Spanien om en vecka!

storstädning

Puh, idag har vi haft en riktig städdag alltså! Igårkväll sa Erik "ska vi ta och storstäda hela huset imorn"? Sagt och gjort, idag har vi hållt på i flera timmar med att dammtorka, rensa och slänga, dammsuga och moppa golven, fast vi hann bara mittendelen av huset + att Erik har satt upp min lampa som jag har haft liggande i typ tre år, så thanks for that darling! Kollade lite på fotbollen mellan Sverige-Tyskland också men sen blev det så spännande så då började vi städningen, men vi lyssnade under hela tiden och Sverige spelade ju riktigt bra! Synd att det inte höll ändå fram bara. Förresten blir jag jättearg och irreterad när jag tänker på det som hände Ara igår, så himla orättvist! Nu känns inte OS så speciellt längre på ett sätt, när det går till sådär.
Igår hade jag skrivit ett riktigt låångt inlägg, men sen bara försvann allt! GAAHHH jag blir galen när sånt händer! Så då orkade jag inte skriva om allt utan gick bara och la mig och läste om Hawaii istället..
Imorn blir det till att köpa tapeter och målarfärg så blir det pyssel hela helgen förmodligen! Sen ska vi nog cyckla lite i Åre nästa vecka, ska bli skoj!

Här är mitt nya visa!

Brunkullan

Godkväll!
Idag har vi äntligen haft våran familjedag som vi hade bestämt för nåra dar sen, vi startade på multi challenge med att åka gocart, tjejerna mot killarna. erik vann av alla och jag vann av tjejern, med 10 hundradelar mot elin, riktigt skoj att köra! gasade som tusan och sladdade i alla kurvor och det bara skrek i däcken :) nästa gång åker vi utomhus, i lungre! (obs fredrik får inte vara med, då vinner man ju aldrig...)
sen hade vi lite tid över så vi tog 10 minuter i laserhallen också, nu hade vi paren mot singlarna, dvs jag, erik, mamma och lars mot elin, johan och linnea. då vann johan. det var också riktigt kul!
Sen tog vi bilarna in mot stan och Brunkullan. Jag tog laxspett med pasta och saffranssås, urgod! den andra bilden på maten är eriks barbecuestek med lökringar och bakad potatis. jag tog ett glas mjölk till som vanligt på restaurang :)

Fiske i Tannsjön

Nu har vi äntligen fått några dagars fiske, bastande och vila i Tannsjön, som jag har längtat efter i typ ett år.. Vi har spelat musik, skrattat och rökt fisk också. Eller det var Eriks morfar som rökte fisken men jag provsmakade iallafall. Fisken vi åt var sik och jag hade fått en sån dan innan på spö, som tydligen var väldigt ovanligt då man oftast får siken på nät, så det var lite kul! Annars fick vi väl tjugo abborrar också, som tur var ingen gädda den här gången, de är ju bara så äckliga -fast å andra sida blir det alltid en spännande fight innan man får upp den i båten.
Idag har vi inte gjort speciellt mycket, inte igår heller för den delen, vilket är perfekt när det både regnar ute OCH är OS på tv:n, perfekt! Var rätt skoj att se USA-Kinas basketmatch igår, och kul att se att det faktiskt finns långa kineser..
Idag har jag sökt tre säsongsjobb i Norge, från sept-dec vilket skulle passa oss rätt bra, sen kanske det blir Åre i vinter eller också åker vi ut och reser och sen kanske bor ett tag i Danmark, det måste vi ju bara nästan testa på. Har också hittat en ganska intressant kurs på Malungs folkhögskola, motion och friskvårdslinjen heter den men det kan bli lite tajt att starta där nu för den börjar i slutet av augusti, men det fanns iaf platser kvar så man vet aldrig, jag kanske skickar in betyg och allt sånt man behöver för att ansöka..
På onsdag ska vi ha familjedag :) det ser jag fram emot väldigt mycket, vi tänkte åka gocart också vilket ju är skitkul så det blir säkert bra! Ska bli kul bara att umgås med allihopa hemma.
Nä, imorn är det fotbollsmatch och det ser jag fram emot härnäst inom OS!

fiske

ikväll har vi varit ute på en liten fisketur, jag, elin, emma, johan och linnea + jullan såklart! tog ett tag innan vi fick ihop tillräckligt många spön men sen drog vi iväg. var så längesen vi var på vårat speciella fiskeställe, men vi hittade fram till slut. var lite läskigt att vara mitt ute i skogen på kvällen så vi tutade och pratade högt när vi kom dit, man vet ju aldrig om det finns björn där.. och jag som verkligen är livrädd för björn! men allt gick bra och nu är  vi hemma igen. jag fick dessutom enda fisken, en liten abborre! Om nån dag blir det förhoppningsvis mer fiske i tannsjön, som jag har längtat efter ända sen förra sommarn i princip.
nu ska jag se efter om hitta nemo ligger på min dator så ska jag ta och se den filmen, var så längesen.

yranpics

nuså, ligger de bilder inne på facebook från yran.
annars, så har jag äntligen ingenting inplanerat, fast samtidigt blir jag lite rastlös av att inte ha nånting att göra, å ändå är det de jag har längtat efter sen i juni.. ibland är jag bra konstigt faktiskt. :)
mami, linnea å elin åker till övik på onsdag och jag har lite beslutsångest för om jag ska följa med ditt, jag vill ju oxå åka till tannsjön i helgen och fiska... men åååå kan ingen annan bestämma åt mig. bestäm vilken utbildning jag ska ha och vad jag ska göra till hösten också, sen har jag inga fler krav, tack!
har för övrigt fått så långa och fina naglar nu att det är lite störigt att skriva på tangentbordet..

å till sist hade jag nog den bästa yran ever! å jag var på ett väldigt trevligt bröllop i lördags.

yran

shit vilka roliga dagar jag har haft! har tagit hundratals bilder som jag nog lägger in på facebook senare, men nu ska jag iväg på bröllop!