102 dagar kvar

Aloha!

Ni som läser min blogg är väl medvetna om att ni följer Haugesunds alldeles egna BigBrother! Enda skillnaden från det äkta programmet är att vi har ett jobb att gå till, men annars är det snarlikt :) Vi är i princip instängda i ett hus i ca hundra dagar. Fast det blir ju förstås inte lika mycket sprit och tokigheter.Vi spelar mest kort eller läser en bok.

Igår var iallfall första riktiga dagen på jobbet. Elin, Emma & Oskar började halv åtta så medan de segt släpade sig upp ur sängen låg jag nöjd kvar och snarkade vidare. Sov dock inte längre än till tio. Gick på Oasen storsenter, (ett stort shoppingcenter alldeles vid jobbet) och kollade på mobiltelefoner, hittade en på 399 nkr som jag ska köpa idag, så får jag & Elin ett norskt nummer som ni kan ringa och skicka sms på, yahoo :)

Som arbetsuppgifter igår hade jag bl.a att stycka ko tunga! Fick spykänslor ett antal gånger den första timmen, men sen gick det rätt bra faktiskt, man får liksom koppla bort vad det egentligen är och låtsas att det är nåt helt naturligt. Men samtidigt som jag kände för att kräkas fick jag lika många gånger skrattattacker för mig själv, jamenvafan ni skulle se mig där, se hur jag ser ut och vad jag egentligen gör. Jag, som är vegetarian - står i totala motsatsen för vad man egentligen borde klara av, en stor fet köttfabrik med typ 300 anställda. Som produerar enorma mängder produkter. Och ni anar inte vad mycket köttäckel man får i ansiktet! Det bara sprutar hela tiden, och överallt, men det är sånt man vänjer sig vid :)
Hela veckan jobbar jag mellan 13.50 -21.50. Nästa vecka mellan 06-00 (!) - 14.00 Har inte gått upp vid halv sex sen Hultsfred då jag & Elin vaknade runt den tiden av den förfärliga värmen i tältet... =)

Nu ska jag ta mig en promenad. Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback