Saknar skolan

Nu är det snart te-dags igen :)  

kikar på primroses hemsida, på gamla bilder från när vi hade idrott b och gick bort till önsjön för att sova en natt ute i tält tillsammans, från skolavslutningen i tvåan, från alla shower vi har haft, från alla pysselkvällar som man längtade till så mycket. Åh vad jag saknar allt det där nu, alla vänner som man inte ser längre, var har dom tagit vägen? Musik sandra till exempel, vi skulle ju ses på Hultsfred förra året men eftersom biljetterna var slutsålda tog hon sig inte iväg, vad gör hon nu? Och lärar-Fredrik som jag snackade med på storsjöbadet när han jobbade där och jag på östersunds camping som ligger alldeles intill, sommaren innan vi skulle börja ettan. sen visade det sig att han skulle vara min lärare och se där, vi kände ju redan varann :) alla gånger vi har haft föreläsning i studion, alla gånger vi har ätit frukost tillsammans, typ tolv pers runt ett bord "ta en stol, du FÅR plats" fanns ingenting som var omöjligt på den underbara skolan. Mest av allt saknar jag att dansa, att få stå på scen tillsammans med massa andra människor och känna den enorma glädjen och alla endorfiner som rusar genom kroppen. Nervositeten innan! att man pratar med alla som man aldrig pratar med annars! gemenskapen och lyckan. Wonderful!

Måste pausa lite nu, får så ont i axlarna. Men ni som vet vad jag pratar om, -ni gamla Primros-are, gå in på hemsidan och kolla på bilderna, dröm er tillbaks och njut av tiden som var. Värdefullt!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men Ida, minns du inte våran utflykt då? När vi cyklade till Fjäl? Eller nehe gjorde vi inte? =) Fan vilken frihet och trygghet det var att ha Primrose!! Susanne i köket som lagade quornfilé med jordnötssås, som gav oss tårta när det blev över och som alltid skrattade och var glad! Å Kersti! Som spralligt skuttade omkring och var glad, som vi pratade med om allt och ingenting. Jag minns tårarna som rann i omklädningsrummet, där man kände sig som tryggast i vår lilla grupp. Damn it, jag älskar dig! Hoppas du har det bra!! Det blev typ ett brev dethär :P Jag ska skriva brev! =) Vi hörs vännen! Puss

Postat av: zandrish

Men Ida, minns du inte våran utflykt då? När vi cyklade till Fjäl? Eller nehe gjorde vi inte? =) Fan vilken frihet och trygghet det var att ha Primrose!! Susanne i köket som lagade quornfilé med jordnötssås, som gav oss tårta när det blev över och som alltid skrattade och var glad! Å Kersti! Som spralligt skuttade omkring och var glad, som vi pratade med om allt och ingenting. Jag minns tårarna som rann i omklädningsrummet, där man kände sig som tryggast i vår lilla grupp. Damn it, jag älskar dig! Hoppas du har det bra!! Det blev typ ett brev dethär :P Jag ska skriva brev! =) Vi hörs vännen! Puss

2006-09-04 @ 13:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback