ojojoj

Som vi fixade igår! Hela lægenheten blev næstan klar.. førutom att vi inte har nånstans att stoppa alla klæder och prylar men det ordnar vi førhoppningsvis på ikea på måndag. Men igår iaf, så var vår vaktmæstare så snæll och skjutsade ner mej och alla våra væskor och påsar till lægenheten, så hjælpte Erik till att bæra in allting, det gick snabbt och smidigt, skønt att vi bor på andra våningen. Sen kom Kennet med tv, køksgrejer och massa andra saker som Susanne hade skickat med (tusen tack btw!) så då packade vi upp allt det och diskade i ordning och Erik putsade glas och satte in allting i perfekt ordning :) Det tog sækert 3-4 timmar, kændes det som iaf. Och under tiden anvænde vi vår ypperliga och enkla (men bra!) høgtalare før allt går ju mycket lættare till musik.
Ja och sen tog vi itu med vårat rum, satte i kontakten till sængen och skruvade samtidigt ihop en mysig julstjærna som vi fick av Susanne & Ulf i inflyttningspresent som nu står i fønstret. Å vi skruvade ihop ett litet bord som det står ljus på och till slut fick vi æntligen lægga ut mattan, som jag hade længtat efter det :) Erik gjorde ett fynd då det stod på lappen att man kunde vænda den, så antingen kan vi ha en grå matta eller en svart. Nu har vi den grå sidan.
Åsså kom då æntligen Kalle och Isabelle & Kim hem! Det var jættekul att visa dem vårat fina rum :) Det kændes næstan som Room Service (okej, jag lekte lite att jag var med dær..) nær vi visade dem hur fint vi hade gjort i køket och i vårat rum. Så satte de igång med sin sæng, lampa och klædhængare. De har en såndær som finns på modevisningar å sånt, som en stång som man hænger galgar med klæder på. Så nu kanske vi också ska køpa en sån till vårat rum.. vi får se! Å såklart gjordes lan-rummet igång lite lætt, de har sækert fortsatt dær nu medan jag ær på jobbet. Ska bli spænnande att se om det har hænt nåt nytt nær jag kommer hem! Længtar till dess... Kunde ju inte gå och lægga mig igår heller, sa godnatt typ 10 gånger men tillslut somnade jag vid 2-tiden. Så imorse var jag trøtt nær jag gick upp k. 7...
Nere hos oss var det ingen snø alls men hær ær det snøstorm!!
Nu kallar plikten, byebye!

Kommentarer
Postat av: elin

wohoo, grattis till lägenheten!!

Postat av: elin

lägg upp lite bilder förresten!

2007-12-01 @ 13:11:34
Postat av: Johanna

vad kul med lägenhet :D i can't wait to see the pics ;) saknar dig!

2007-12-03 @ 15:43:57
URL: http://celinda.blogg.se
Postat av: elin

hello, vi tänkte som komma till oslo i helgen, kan vi bo hos er på fredagen? på lördagen ska vi festa och så och jag vet att ni jobbar, så då kunde vi nog bo hos marias kompis johanna ( du vet hon som de bodde med i åre) jag har förresten fått tillbaka min mobil! den som snodde den fick dåligt samvete och lämnade tillbaka den. jag vet inte vem det var och ja har inget kontantkort men det är ju inte hela världen.puss

2007-12-04 @ 14:41:59
Postat av: kattis lind

Vad fint ni får det i lägenheten.
Kram mamma

2007-12-04 @ 20:36:42
Postat av: elin

hej, går det bra ifall ullis också följer med till oslo? du träffade henne då när ni var här en snabbis och hon ville också följa med. eh, hoppas att det går bra! kram, syns imorgon

2007-12-06 @ 20:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback