Alla emmor.


Jag hoppas ni ser att min blogg är pimpad! Erik har suttit och trixat och gjort allting nu i flera timmar medan jag har suttit bredvid och sagt hur jag vill ha det, och grym som han är har han fått till allting exakt som jag vill ha det. Jag är så jäkla nöjd! Men nog om mig.

Ja, hultsfred-07 är över för i år. lika bra det tycker jag nästan, var tyvärr ingen höjdare för mig men jag kan trösta mig med att mina två föregånde år var desto roligare. Vet inte riktigt varför, men de kan bero på aningens bråk, regnet, artisterna eller helt enkelt en festivalsvacka, för det kan väl inte vara så att jag börjar bli för gammal? (oj vad många gånger jag har tänkt den tanken de senaste dagarna..) Men många höjdpunkter och massvis med vänner både i campet och runt omkring på ängen. Trevligt!
"jaa e feeemton åååår"
Johan köpte en underbar dress på en secondhandbutik som han använde tillsammans med sitt 50 cent halsband, vita hatt, skärp och shyssta brillor.
.
 
  


Vi har ett problem här. Det handlar om ett namn.
Eller rättare sagt 10 namn! Tio likadana namn, nämnligen EMMA. Hallå hur många i världen kan det finnas? Tydligen cirkulerar de flesta kring vår familj och vänskapskrets. Hela tiden är det en ny Emma, som man måste försöka hitta på ett smeknamn åt för att inte bli totalt förvirrad. Fast det blir man ändå.

hultsfreds emma (såfias norge-kompis)
lill emma (elins london&allas hultsfreds-kompis)
eriks emma (eriks syster)
johans emma (johans flickvän)
nalu (min bästis, tihi)
emma p (elins bästis)
emma w (elins andra bästis, aka jc-emma)
min granne (emma i österrike)
stor emma (elins andra london-kompis)
johannas emma (johannas kompis som också var med på hultsfred)

ja, listan kan göras längre! Och fler Emmor ska det ju bli, förhoppningsvis :)


Idag har varit en ganska seg dag. Vi låg och lanade lite i sängen med våra bärbara imorse sen kikade vi på lyxfällan och Erik var ut en sväng med sina inlines. Sen tog vi oss äntligen iväg till ICA som var vårat mål idag. Inhandlade lyxmat och lagade sedan ihop den tillsammans, tog väl sisådär en och en halv timme och sen avnjöt vi den på balkongen. Det blev min mammas klyftpotatis i ugn, Eriks mammas keso-röra(himmelskt god!) en sallad och vege-schnitzel till mig och fläskfilé till Erik. Till det dracks det både vin och öl. Sen tog vi en liten paus innan desserten, som bestod av mini-ostar, vindruvor och dessertvin. Gud så gott!
så nu har vi spenderat kvällen i soffan framför våra datorer, lyssnat på musik och tagit en kram-och-puss-paus lite då och då, helt perfekt :)

 


Lägger in en bild på hur det såg ut i Norge när vi lanade, det såg ut ungefär såhär i morse också;








GLÖM INTE ATT KOLLA IN BILDERNA HÄR NEDAN!

Kommentarer
Postat av: emmi

Du verkar må så enormt bra Ida! Härligt att läsa! Lägg gärna ut recept på det där! Jag är löjligt förtjust i god mat. :D
KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback