Hultsfred

 NU är det nära! Jag fick hultsfred-längtan idag så jag måste tillägna min blogg till denna underbara festival idag. Här kommer några bilder från 2006.
Jag, Nalu, Maria och Elin gjorde hela området osäkert.. !


  Väntar på lill-tåget som ska ta oss till festivalentrén


                                                   Precis kommit dit! Sitter och njuter i solen.


                 Disco-Gun (våran vän)    Elin & Nalu PUSS, åh vad mysigt!



Man kan väl inte bli annat än GLAD när man är på Pharellkonsert! Jag och Nalu blev galna och  väldigt lyckliga!



Men sen kommer ju morgonen och vi vaknade typ alltid tidigt. Då kan man se ut såhär, som Elin gör..
Sen måste man ju gå på ICA eller konsum eller va de nu är som finns där nere.. och då måste man ju pausa vid frysen och kyla ner sig lite och prata om gårdagen! Det var alltid skönt att komma dit och vila lite.
Första dagen vaknade jag och Elin vid halv sju, så vi tänkte gå och köpa lite frukost.. gick först till ICA eller konsum eller vad det nu är där borta men där var det såklart stängt, dom öppnade väl vid åtta eller nåt.. så då tänkte vi gå vidare till nån mack som låg en bit bort, Elin tyckte de verkade lite för långt att gå så hon fixade lift med en lastbilschaffis istället, han va jättesnäll! Och just ja, vi var ju inte ensamma om att vilja köpa frukost på ICA eller konsum eller va de nu var... de satt en annan kille där och väntade, och han fick såklart också skjuts med lastbilen. Vi satt väl där och frågade chauffören om allt möjligt, typ vad är de här och varför är det så stor ratt och brukar du sova här i och hur gammal är du osv.. hallå jag har aldrig åkt lastbil förut så man måste väl få fråga! jaja han var snäll iallafall. Vi fick vår frukost köpt, minns inte om det var så att vi råkade äta upp allting innan vi kom tillbaks till Maria och tältet eller om vi bara köpte äckliga grejer.. =) Vi badade i en vattenspridare på kyrkogården på vägen tillbaka iallafall. Sen började vi säkert dricka öl när vi kom till tältet.
Åh jag älskar hultsfred!


En av dom bästa sakerna med festival är att träffa folk! Egentligen har man ju inte så mycket val, man MÅSTE ju liksom träffa folk. Skulle vara konstigt om man var folkskygg och åkte på festival.. hur kul skulle de vara då? Jaja.. killen som jag sitter bredvid är en gammal festivalpolare iaf, jag har ingen aning om vad han heter eller nånting. Vet bara att jag träffade honom för första gången när han satt vid vårat tält på Yran för två år sen (Ja! vi campar på våran egen stadsfestival fast vi har 100 meter hem...) Nåväl. Han satt där i sin panda t-shirt och satt säkert och snacka looptroop med Nalu, sen träffade jag honom på Urkult samma år (inget jag minns speciellt bra dock), sen Roskilde förra året där vi sprang på varandra efter HIM-spelningen bland hundratusentals andra och nu senast Arvika som var ca två veckor efter Roskilde. Väldigt lustigt!
(Elin sitter bredvid våran dåvarande granne, ehm. tror jag..)



Solen toksken på Timbuks konsert på eftermiddagen, gud så lycklig man var då! Hade precis tagit dagens första cider (tror det här var på lördan så man var ganska sliten) och vi sjöng och dansade och sjöng och sjöng och väldigt mycket dansande! Tror jag var barfota dessutom, najs!




Sen kommer den alltid lika trista hemresan! Man måste packa ihop allting och stereon är för länge sen förstörd. Men en bra sak är att man kan fynda mycket roliga grejer eller snygga kläder som folk har tappat bort, glömt, lämnat etc. Nalu fick med sig en finfin Zoo York t-shirt förra året!

Ja, gott folk. Jag hoppas ni blev lika sugna som jag på att åka dit i år igen. Man kan alltid tveka i början men sen när man väl har åkt dit älskar man hela stället. Stämningen! och allt folk! jag minns att vi satt i timtal och kollade på folk förra året, alla är så olika varandra! Och man kan prata med alla, man kan festa med alla, man kan bada med vem som helst, alla blir kompisar, ja nästan alla iallafall. I Love Hultsfred!

14 - 15 - 16 / 6  - 07

Kommentarer
Postat av: emma

fy tusan vad jag skulle vilja följa med er, bara så att du vet. men jag har lite svårt att bo utan el.. måste få föna håret efter duschen. haha. emma w sa så..

2007-05-20 @ 19:47:48
Postat av: Maria

åh, jag längtar!

Postat av: nalu

wiee!

2007-05-22 @ 08:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback