Ledig

Idag har jag en ledig dag vilket verkligen behøvdes. Det var grymt skønt med sovmorgon! Har packat ur och stædat vårat rum før idag kom en kille som skulle jobba i køket (ja Cissan det var David..) så nu måste jag och Erik flytta in till Kalle & Isabelle.. så igår søkte jag så många lægenheter jag kunde hitta och det ær bara att hoppas på att vi får en snart! Før det kommer bli grymt jobbig att bo tillsammans alla fyra i ett rum på typ 5kvm..
Idag var jag ner på byn før att kolla om mina skattepengar hade kommit, men som vanligt så hade jag bara 21 øre på mitt konto. Så for jag vidar till likningskontoret men dær kunde de såklart inte hjælpa till speciellt mycket. Jag fick numret till Haugesundskontoret før det var tydligen dem jag skulle prata med men jag har sænt ett mail dit nu iaf så jag hoppas på svar så snart som møjligt. Vældigt skumt eftersom alla skulle fått tillbaks på skatten senast den 12 oktober.
Igår kom det 200 inbjudna till førsæljningen av Jette Frølich julpynt, då fick vi stuepiker sætta på oss kjol, restaurangskjorta och klackskor, jag kænde inte ens igen mig sjælv i spegeln.. :) Sen stod jag och Nana i garderoben och hængde upp pælsar och andra jackor, det var rætt skoj, de flesta var vældigt glada och trevliga.  
Som tur ær får vi 30% på allting så jag ska nog ta och handla lite julpynt sen.
I lørdags kom Elin, Maria och Sofia upp och hælsade på oss också, de hade varit på IKEA en svæng. Vi førfestade inne hos mig och Erik och så mycket folk har de nog aldrig varit dær inne, vi var 8st och det var sjukt trångt. Men det var vældigt trevligt! Sen åkte vi vidare ner på byn dær vi gick till Patrik och Allan som jobbar på Lysebu. Jag och Erik stannade kvar och satt och pratade och drack lite øl tills vi åkte hem medan Elin, Maria och Sofia drog vidare in till Karl Johann. Jag trodde vi skulle jobba jættelænge igår men det blev bara 7timmar vilket var vældigt skønt. Sen får vi løn på fredag också, det ska bli spænnande!
Nu ska jag surfa vidare i væntan på middagen som serveras 16.30. Men nu fick ni en liten uppdatering iaf.
Jag har køpt ett norskt nummer nu också men jag kan det inte utantill.

Hade! 

Kommentarer
Postat av: elin

smsa ditt nummer till mig sen då! kolla även in min blogg, massa bilder och på facebook finns fler. jag skulle vilja se era bilder också. pussar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback