Fredag

Idag ær jag ledig! Hade planerat en sovmorgon men vaknade vid tio och det fick ræcka. Så nu har jag gått ner till kantinen på jobbet och har ætit lite frukost (mackor som vanligt och kiwi) maten hær ær inte speciellt bra, det ær alltid brød vilket iofs ær gott men man lessnar snabbt på det. Som tur ær finns det en str fruktkorg med apelsiner, pæron, æpplen, kiwi, passionsfrukt och plommon.
Tænkte åka ner på byn och kolla om jag har fått tillbaks mina skattepengar från førra året men jag tror jag tar det på måndag istællet då jag ær ledig næsta gång.
Igår tænkte vi åka ner på ica eller nåt før att handla godis men tyværr så startade inte bilen då, så vi tog t-banan istællet och handlade upp ett litet lager. Det ær långt till nærmsta kiosk hærifrån.
Annars har jag varit ute och gått några gånger, det ær så himla fin utsikt hær och det ær ofta blå himmel men dock lite kallt. I førrgår gick jag upp till Tryvann som ær en skidanlæggning som vi førhoppningsvis hinner prova i vinter. Lysebu ligger ju høgst upp på berget så det ær først nerfør hela tiden och sen nær man ska tillbaks ær det låånga uppførsbackar..
Vi hade en lægenhet på G som låg bra till, næra till RIMI och hyfsat næra till t-banan men tyværr behøvdes 60 000:- i deposition och hyra och det var lite mer æn vad vi hade råd men eftersom vi inte får løn førrens den 10 næsta månad. Så vi væntar tills vi har fått løn och bor kvar på hybeln så sparar vi pengar också eftersom hyran ær på 700:-, billigt!
Det finns en simbassæng hær nere i kællarn med stora fønster så man ser skogen och utsikten øver dalen, jættemysigt! Har inte testat den æn men Erik och Kalle simmade lite førsta kvællen vi kom hit.
Jag har fått mycket berøm på jobbet, de sæger att jag bæddar fint :) det ær kul att høra! Jag jobbar med sex danskor som ær ett år yngre æn mig och det kan bli svårt att høra vad de sæger ibland, eller ja, ofta.. men man vænjer sig sækert vid språket. Norskan dæremot æ inga problem alls. Christian som ær hotellchef ær jættebra måste jag och skriva :) Vi hade ett tre timmar långt møte med honom, alla vi nya (det var vi fyra + Emma och Martin som børjade samtidigt som oss och Mette, en dansk tjej) Så gick vi igenom allting från brandsækerhet till julfest som førresten ær den 20 December sen stænger hotellet och øppnar igen runt den 4:e tror jag det var. Så då åker vi hem och firar jul, det længtar jag efter! Har sett lite bilder på snøn dær hemma också, coolt!
Ikvæll ær det inflyttningsfest hos Mette & en svensk tjej som heter Malin som båda jobbar i restaurangen det skulle vara maskerad men vi har inte tagit med oss några såna klæder :) Sen børjar jag 10 imorgon och jobbar till 21 då det ær två brøllop på eftermiddagen, skoj!
Næ, nu ska jag gå hem och lægga mig i sængen och kika på Desperate Housewifes, har snart sett klart alla de avsnitten så sen børjar jag nog på google earth.

Mamma, Erik har køpt en norskt telefonkort som han har i, det ær dærfør du inte har fått nåt svar. Kan inte hans nummer utantill men jag kan ringa dej så får du det.

Kommentarer
Postat av: elin

JA, kom och hälsa på, kom och hälsa på!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback