Söndagkväll

Idag fick jag nog av flera dagar utan internet, datorn nere i personalkantinen vägrar öppna internet så jag köpte 12 timmars surfning och nu har jag suttit här sen 19-tiden. Har lagt upp bilder på bilddagboken så om det känns intressant får ni gå in där och kika (för er som inte vet så sök på MissKaylaJ)
Jag har jobbat väldigt mycket och väldigt lite den här månaden. Vissa dagar har jag jobbat 4 timmar och andra har det blivit 12 timmar, väldigt omväxlande. Men det är kul med olika arbetstider, skönt att inte börja kl.7 varenda dag och skönt att inte jobba till kl.21 varje dag. Har fått jättemycket beröm för att jag är flink dvs snabb och duktig, att jag är nogrann och har bra överseende för vad som behöver göras, det känns ju såklart jättekul att höra! Det gör att man blir mer peppad på att jobba och jag trivs jättebra med all personal, med hotellet som är jättefint och framför allt mysigt och jag trivs med arbetsuppgifterna. Vissa dagar är det stressigt (är det inte det på alla jobb då och då?) som idag, då var det väldigt mycket att göra. Och andra dagar är det nästan ingenting. Fast nu kommer det nog vara mycket folk fram till jul. Det finns en formgivare, designer från Danmark som heter Jette Frölich och hon kommer till Lysebu nu och ska julpynta med tusentals ljus, dekorationer, blommor och, ja allt möjligt. Det kommer säkert bli jättemysigt och det ska bli härligt med lite julstämning.
Idag har det tokregnat medan jag har sprungit utomhus i t-shirt, det var kallt. Fast det har faktiskt inte regnat många dagar här sen vi kom hit, oftast är det blå himmel och strålande sol men nästan lika ofta är det tät dimma.
Vi har inte funnit någon lägenhet än, fast vi har heller inte letat speciellt aktivit den senaste tiden. Vi har däremot funnit oss tillrätta i hybeln och vant oss vid standarden som inte är så hög. Här finns dusch, toalett och tvättmaskin så alla måltider serveras nere i personalkantinen. Vet inte om jag har skrivit det här innan men då får ni veta det en gång till isåfall.
Imorn är jag ledig och då funderar jag på en sväng ner på Majorstuen för att kolla om jag har fått mina skattepengar (för fjärde gången) och om de inte har kommit åker jag nog vidare till likningskontoret för att höra om de vet när de kommer, förmodligen har de ingen aning.. Ska köpa ull-tvättmedel också, det var väl intressant?
Jag toklängtar tills det blir dags att plocka fram skidorna! En dag nu i veckan tog jag en tur genom skogen och kom fram till Tryvanns skidanläggning där jag gick uppför skidbacken och upptäckte att jag helt plötsligt gick i en halfpipe! Det var lite oväntat..

Just nu kommer jag inte på nåt mer att skriva.. men ni får säkert höra nåt mer från mig snart. Bye bye!

Jag har en adress också:
Ida Lind
Lysebuveien 12
0712 Oslo

Kommentarer
Postat av: elin

har pengarna kommit än?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback